måndag 20 december 2010

Hektiska dagar

Nu innan jul så är det så sjuuukt mycket som ska göras. Tack och lov att alla julklappar är köpta iaf. Egentligen ser jag inte allt som behöver göras, det har jag Fredrik till som skriver sina långa, väääldigt långa listor på vad som ska göras. På listan idag stod till exempel *Hämta rådjurslår *Julhandla *Klä gran *Dammsuga och för Fredrik *simning. Inte så mkt kan tyckas, men det tog hela dagen vill jag lova. Blev precis klara, sessan är nattad och nu sitter vi och dricker glögg och äter pepparkakor :)

Efter vi hämtat det rökta rådjuslåret långt ute i skogen, fick vi möte av en som var ute och red. Fredrik var snäll och åkte åt sidan, sen satt vi där med däck som bara spann. Vi kom inte en cemtimeter. Han började backa och det gick ju bra, skönt nu slipper jag gå ut och putta på. Men lika fort som jag tänkte det, satt vi fast igen, vi kom ingen vart. Jag fick gå ut och putta på och sen var det bara att åka vidare till affären och handla. :) Egentligen så puttade jag inte så mycket, det kom hjälp så vi blev bogserade, men jag och en annan puttade lite också, bara för att känna oss starka :) Ni skulle se mina biceps nu när man går runt och bär på 7kg hela dagarna!! ;)

Nej, nu ska jag ta och gå och lägga mig. Ha det gott!

Lite suddig bild på granen. Men fin är den. Nu fick jag lite mer julkänsla :)
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar