tisdag 7 december 2010

Snorigt

Ja det är vad det är i min näsa! Ont i kroppen har jag också, känner mig allmänt hängig. Det är sååå tråkigt att vara sjuk. Nu skulle jag egentligen ha varit på föräldragrpp, det är nån tandhygienist där och pratar. Men jag får surt stanna hemma så jag inte smittar ner de små liven. Fredrik och Amanda åkte iväg själva. För första gången faktiskt!
Egentligen skulle jag passa på att sova nu men det känns bara jobbigt när det knappt går att andas. Jag hade kunna varit utvilad i morse eftersom Amanda var så duktig och sov från 19 - 06 med en amning kl 2. Men man är ju som en pensionär som Fredrik påstod. Jag somnade runt kl 9 (bäst att passa på att sova tänkte jag) men vaknar runt kl 00.45 och kan INTE somna om. Vad är det här!!! I vanliga fall brukar det vara amning runt den tiden, men Amanda sussade så sött. I dryga timmen låg jag och vred och vände på mig. Hade de där förbaskade barnlåtarna på hjärna... Klappa händerna när du är riktigt glad, Klapp Klapp! Säg hej hej till vännen din som sitter där Hej Hej! Det hade jag på hjärnan samtidigt som jag diggade med tårna så jag stressar upp mig själv. Om jag bara kunde ligga still och slappna av!

Jag brukar höra antingen andetag från Amanda när hon sover eller att hon ligger och rör sig. Nu låg hon så tyst och stilla att jag gick upp säkert var femte minut för att titta till henne. Om hon bara kunde andas lite högre så slapp jag springa upp. Hon började andas högre, men då lät det så tungt så då var jag tvungen att gå upp och kolla om hon hade hamnat under täcket. Sådär höll jag på fram till kl 2 då hon ville ha mat. Amanda somnar om men jag fortsätter att kliva i och ur sängen fram till efter kl 3 då jag äntligen somnar och får sova till kl 6 då det var dags att gå upp.

Nu ska jag gå och köpa lite gröt till Amanda för vi ska få börja ge henne lite smakportioner idag. Guuuud vad roligt. Det har jag längtat till. Får se vad hon tycker om det :) Kommer nog nån bild senare på det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar