lördag 11 december 2010

Bubbelkväll

Hela förmiddagen igår gick jag runt och väntade otåligt på att klockan skulle bli 5. För då skulle Amandas komisar Ludvig och Nelly komma och hälsa på, och självklart skulle desar supermysiga föräldrar också komma. Ikväll skulle det bli bubbla av i våran spabalja som vi har ute på altan. Jag kommer inte ihåg när jag badade sist i den, alldeles för länge sen var det iaf. Så äntligen skulle vi få kura ner oss i 39gradigt bubbel. Ljuvligt!!!
Badkläderna åker på oss brudar (karlarna får bada efter oss) och sen springer vi ut och hoppar i poolen, det var ju sviiiinkallt om fötterna på land. Åhhh vad vi njuter... Men ska vi inte ha lite bubbel? Joooo! Jag trycker på lite bubbel och "pjofff"... Jahaa vad hände nu? Tyst och mörkt som i graven blev det. Inge bubbel, inge mysbelysning en orolig Sara och två misstänksamma mammor.
Fredrik kommer ut och ska se vad jag ställt till med. Önskar att jag inte gjort nåt!! Han kunde inte hitta nåt fel. Snälla snälla börja fungera, ber jag till de övre makterna, men poolen är lika mörk. Vi får helt enkelt hoppa upp ur poolen lika snabbt som vi klev ner i den. Det var den spakvällen det. Jag som längtat hela dagen efter en avkopplande stund i badet.
Men kvällen var inte förstörd för det. Det var längesen jag hade så roligt. Fick mig många goda skratt. Tack underbara ni!


Detta var innan vi visste att vi inte skulle få bada nå mer!
 
Fick även en otroooligt fin kruka med Amaryllis! Och godis :)

Nu är det dags att laga mat!

2 kommentarer:

  1. ha ha ha..vilken otur vi hade:)...men de var de underbara minuter som vi fick bada iaf!!!
    Tack än en gång för en jätte trevlig kväll!!! Många kramar Mia

    SvaraRadera
  2. He he, otur va namnet:-) Meen det va såå trevligt ändå & som sagt det kanske blir fler kvällar! Hi hi.. Och det va jäkligt skönt fast det bara vara nån minut, vi fick ju ivarje fall bada;-) Säger som Mia, tack för en mysig kväll! Kramen Sofie

    SvaraRadera